>Where to go? / Wohin gehen wir?

>

Should you ever be in the area of Heidelberg, I have a place for you to visit (one that is not Heidelberg, because that is where all the tourist are). This the Burgruine Hinterburg. Tomorrow I will post a second entry, because on that one hill, you can not just go for long walks, but also visit 4 castles. And on the hill opposite is yet another one.

Falls ihr mal in Heidelberg und Umgebung seid und nicht wie alle Touristen in Heidelberg rumlaufen wollt, hätte ich hier ein Ausflugsziel für euch. Das ist die Burgruine Hinterburg. Und die Burgruine ist flankiert von 3 weiteren Burgen, sowie einer auf dem gegenüberliegenden Hügel. Außerdem kann man lange spazieren gehen und einfach die Seele baumeln lassen.

 
up close and personal
lets climb up those stairs, shall we?
half way up and outside 
all the way up in the tower

I’m not really fond of heights at all. But I loved the view very much. And if you look closely, you can find the other castle.

Ich habs ja nicht so gerne wenn es so hoch ist… aber der Ausblick isses wert. Und wenn ihr genau hinschaut, könnt ihr eine der anderen Burgen entdecken.

A must have: good shoes. It isn’t a paved road up there and rather steep.

Ganz wichtig sind gute Schuhe, da die Wege steil und nicht gepflastert sind.

 Tomorrow: more.

Advertisements

One thought on “>Where to go? / Wohin gehen wir?

  1. >Wow, das ist wirklich ein Ausblick. Vor allem das letzte Bild ist sehr, sehr schön. Ich schau mich auch gerne in alten Ruinen um. Hier an der Donau im Altmühltal gibt es auch einige davon.Heidelberg und diese Richtung war ich noch nie, aber was nicht ist, wird sicher werden.Danke für den Tipp und dir schöne Ostern!

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s